بازدید 30142
فوتو نیوز

یک اقتصاددان: چین در قد و قواره‌ای نیست که بتواند ما را زیر سلطه خود ببرد / مجلس ‌یازدهم؛ از فیلترینگ ‌اینستاگرام‌ تا ‌لایو ‌اینستاگرامی / قالیباف: مشکل اصلی کشور پول نیست

رییس مجلس: مشکل اصلی کشور پول نیست. در دوره‌ای که درآمد کشور، حدود ۱۱۰ میلیارد دلار بود وضعیت اقتصادی مردم با شرایط کنونی که درآمد به یک چهارم این عدد کاهش یافته، تفاوت چندانی نداشت. زنجیره تولید و خودکفایی به درستی طراحی نشده است. تمام زنجیره‌های تولید از داخل تامین نمی‌شود.
کد خبر: ۹۹۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ 19 July 2020
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۱۹
اين هم از مجلس اصولگرايان
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
پول مسئله نیست چاپ می کنیم برای خودمان،مردم برن تولید کنند!
قرارداد کیش و خزر باید رفراندوم بشه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
قرارداد کیش و خزر بدون رفراندوم باطله !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
قطعنامه ها کاغد پاره هستند. اف ا تی اف مال استکبار است. اینترنت هم ضد نظام است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
از حمایت برادر چین چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
مشکل این کشور وجود افرادی مثل شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
چرا از طرح تحقیق و تفحص در مورد املاک نجومی و پولهای گم شده نجومی در شهرداری جلوگیری کردید ؟
آیا واقعا فکر می کنید که نماینده واقعی اکثریت مردم هستید ؟
ناشناس
| Australia |
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
آقای قالیباف مشکلات خودشون رو دارن بررسی می کنن!؟
ناشناس
| Australia |
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
فقط خواهرم حجاااابت...

عزتمند شدیم چقدر!
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
آدم باید خودش عاقل باشه چین همین جوری بدون ضمانت نمیاد چند صد میلیارد دلار توی ایران هزینه کنه خوب تضمین چیه ایران جز خاک خودش مثل جزایر و بنادر و ... چیز دیگه به عنوان تضمین نداره که به چین بدهه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
مردمی که فقط غر میزنن
40 ساله که دارن غر میزنن
هر ملتی لیاقت دولتشو داره
ناشناس
| France |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
این هم مجلس کارآمد و انثقلابی و امید بخش!!!!!!!!
د
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
من هم قبول دارم که مشکل اصلی پول نبست بی لیاقتی و بی مسولیتی است
اینها دغدغه مردم را دارند؟
مجلس 20 درصدی؟
اینها منتخب کدام ملتن؟
اینها با 230 میلیون حقوق چطور گرانی را میخوان حس کنن؟
اینها قبل از هرعملی باید مشروعیت خودشون را درست کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
مرحبا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اول حرف مفت نزن
این پول تا اخر 4 سال نمایندگی کسر می شود از حقوقشان
بعدش هم این مجلس را چند ماه دیگر ببین تا چطور به بهترین مجلس تبدیل می شود جناب 20 درصدی که حتی حاضر نیستید امار درست بدهید!
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
راست میکه اقا حرف مفت نزن بزار ایشون حرف نفت بزنه
تابناک اینا رو نمیبینی سانسور کنی ولی حرف حساب رو برخی برخی میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
جناب ناشناس ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
حرف مفت رو شما میگید و سرتون رو کردین زیر برف
عباسعلی
| Germany |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
ادبیات موافقین اقایونو ببینین عملکردشونم همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
۲۱:۴۹
خاموش شو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
مجلس 20 درصدی؟ کی چنین چیزی را گفته؟ چرا دروغ میگید؟ این مجلس حداکثر زیر 10 درصد مشوعیت و مشارکت مردم را داشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
ناشناس۲۱:۴۹برای نشاندن سطح شعور و فرهنگت،جایی بهتر از تابناک پیدا نکردی؟شرط ورود به یک گفتگو،رعایت حداقلی ادب و شعور است،اگه قراره که نظر بقیه ،حرف مفت باشه،پس نظر شما هم حرف....است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
جناب جناب ناشناس ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
خيلي بهت فشار اومده نگران نباش مققري شما قطع نميشه
البته حرف شما درسته ولي در مورد سخنان مجلسي ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
کاش بیست درصد بود ولی اونم نیست. راستی برادر گفتی چند ماه صبر کنیم درست میشه؟
ناشناس
| France |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
۲۱:۴۹، توی این دو ماه که فقط ۶۳ میلیارد تومان حقوق گرفته اند چه گلی به سر مردم زدند؟؟؟ یک پیشنهاد ختم قرآن دادند یک نماز آیات خواندند و تنها کار درست استیضاح و برکناری روحانی بود آن هم از بیرون اشاره کردند که انجام ندهید آنها هم ماست ها را در کیسه کردند و به مثل معروف نوکر بادنجان (مردم) نبودن سمعا و طاعتا استیضاح را هم بی خیال شدند یکیشان هم گفت جزایر ایران را به کیش داده اند معلوم نیست تهدیدش کردند یا نه فردایش حرفش را پس گرفت این کار نامه دو ماه این مجلس بقیه اش هم بدتر نباشد از این بهتر نخواهد بود.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
تابناک فقط حرفها ما را سانسور کن
از یک app فیلتر بالفعل مژده برای پخش زنده در یک app بالقوه فیلتر
پاسخ ها
علی
| Germany |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
دفترنداره بدون دفتر کار میکنه
ناشناس
| Australia |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
تابی جدا از شوخی برو ببین به سر بیماری های خاص با این قیمت دلار داره چی می یاد!

انصاف داشته باشین!
اینها همان روز اول برنامه خود را اعلام کردند . محدود نمودن شبکه های اجتماعی و کمک به عراق و لبنان و سوریه . مردم و مشکلات اقتصادی هم ولش , خودش درست میشه . اینها نماینده ملت ایران نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
تا تو مثل ادم بشوی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
نفوذ در عراق و لبنان و سوریه و کل خاورمیانه با کمک کردن به آنها
این عالیه
مجلس بی کفایت
پاسخ ها
علی
| Germany |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
مجلس بی کفایت...حمایت حمایت
فعلا که برده !!!
چرا باید همچین قراردادی بسته بشه که نگران زیر سلطه رفتن باشیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
سعید لیلاز که خودش را جزو تئوریسین های انقلاب میداند !؟
و از قرار داد بلند مدت یکجانبه استعماری با چین کمونیست دفاع می کنند !؟
دود اشتباهات ایشان و امثال ایشان باید در چشم ما مردم برود و بسوزاند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
اینو برای شما گفت که احساس حقارت میکنی
مردم را چی فرض میکنید؟ چین درسته اقتصاد ما را قورت خواهد داد! توهم ‌زدین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
کلن توهم دارن چه در رابطه با جنگ با امریکا چه دوستی با چین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
چین لعنتی بقدری قدرت اقتصادی داره که 10 تا کشور مثل ایران رو یک زمان قورت میده ، بهتره واقعیت رو ببینیم و بفهمیم که نمیشه تنهایی با ابر قدرت های اقتصادی و نظامی مقابله کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
چین براحتی قادر به بلعیدن ماست. البته نیازی به انجام این کار نداره
اما
روزی ایران را در جهت اهداف خودش وجه المصالحه خواهد کرد
البته که چین در قد و قواره ای نیست که ایران را زیر سلطه بگیرد زیرا ایرانیان باز هم ستار خانها و مصدق ها و... خواهند داشت که با لگد بیرونشان بیندازند. ولی در قد و قواره ای هست که منابع ایران را غارت و بعد از 25 سال چاه های نفت و گازی خالی تحول بدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ایکاش فقط نفت و گاز رو میبرد . بعد از 25 سال چیزی بنام معدن دیگه نداریم یعنی میشیم خاک خالی . همه رو بار میکنه میبره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
دیگه ستارخانی باقی نمونده
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
فکر کنم خاک را هم ببره. 25 سال دیگه باید تو فضا معلق بشیم
آقای قالیباف !به عمل کار برآید به سخن دانی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
فعلا که در دوماه اول کار مجلس
فقط ۲۳۱ میلیون تومان دریافت کردید
و چند تا وزیر را جهت فحش کاری به مجلس کشانده اند
و دیگر هیچ !!!؟؟؟
حالا جناب قالیباف هم شعار و ادعا های آنچنانی میدهد
لیلاز درست میگه
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ایشان قد و قواره خود را در آیینه که درشت نمایی می کند‌دیده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
معلوم نیست کی اصلا به این آقا مدرک اقتصاد داده
ناشناس
| France |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
کی اصلا این آقا را به عنوان اقتصاددان قبول داره؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
آقای فرشاد مومنی نیز نظرشون رو گفتند لطفا مطالعه کنید
جناب لیلاز همین کشور به ظاهر کم قد و قواره در سایه برجام و دشمنی ایران و آمریکا و بواسطه مشتی تاجر و تولیدکننده وطن فروش ، بازار و اقتصاد ایران رو قبضه کرده و چنان بلایی بر سر اقتصاد ایران آورده که هر کالایی که در بازار وجود داره ، ساخت چینه و بس و حالا حالا ها هم ول کن نیستن چون چینیا هم مثل کشورهای کم قد و قواره دیگه از جمله انگلیس و آلمان و فرانسه و ژاپن و ... فقط به فکر منافع خودشون هستن و بس .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
اقتصاد دان های خبره ای مثل این جناب سعید لیلاز را داشتیم که الان به این فلاکت و بدبختی و بیکاری و گرانی و تورم روز افزون افتاده ایم
چاره چیست ؟
جشن تولد برای یک گورستان!!!!؟؟؟؟؟ تا کجا میخواهید به این مردم دهن کجی کنید و روی اعصابشون راه برید ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
علی
| Germany |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
حالا اگه دهه میگرفتن یکم شادی میکردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
باید هم جشن بگیرند چون قبرستان ها راآباد کردند
دیوانه ها
| United States of America |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
گیر چه کسانی افتادیم ها! شهاب سنگ!!! کجایی؟
چین که سهله با این شیوه ایی که شماها در پیش گرفتید بحرین . امارات....
قطعا مسئله مملکت پول نیست بلکه برخی مسئولین بی کفایت است دیگر امیدی به بهبودی اوضاع نیست خدا به داد مردم برسد
بله اقای قالیباف مشکل مردم کشور البته که پول نیست." بی پولی "است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
تورم یعنی پول زیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
جناب قالیباف ؛ هنوز همون 3میلیون تو حسابته ؟؟؟؟!!!!
برگزاری جشن تولد بهشت زهرا با حضور سید حسن خمینی و جناب دعایی و شهردار تهران و به عبارتی عقـــــــلا و دیگر هیچ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
اینهایی که جشن گرفتند در بهش زهرا
قطعا از آنجا نان میخورند
و نانشان هم در مراسم تشییع و ختم و خاکسپاری است
در شرایطی که همه دنیا با گل و شمع و سکوت، به قربانیان بیماری کرونا ادای احترام می کنند، مسئولان ما با کیک و شیرینی در قبرستان جشن می گیرند، معلوم است کرونا درآمد شهرداری را خیلی افزایش داده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
گل گفتی آفرین به این حاضرجوابی
آقای محترم چطور در قضیه گازی کشور نقطه ای عمارت پدر این مملکت را درآور وچین که نصف دنیاست نمی تواند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
آقا جمله واضح نیست
مجددا ارسال بفرمایید
حالا یه اقتصاددان میادم میگه چین عددی نیست اگه عددی نیست چرا ماشین چینی تو ایرانه اما سمند تو چین نیست چرا وارداتمون از چینه
چی میگی اقا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
منظور امارات
جشن تولد قبرستان!!!! آره اینا همون قبرستان رو آباد کردن..
اگر مجلس راست میگه یقه دولت بگیره
از این مسخره تر هم کاری هست؟ برای ارامستان جشن تولد بگیری؟ غیر عادی ترین کار ها رو‌ تو ایران میشه دید.
همینه که هست . کش در میره.ماس کیلو چنده
یک جمله به اقای لیلاز جناب لیلاز 40ساله شما و مرحوم اقای دکتر پژویان مشورت نامعلوم نسخه پیچی اقتصاد ورشکسته مارادارند حالا اقتصاد ما با نسخه شما به کجا رسیده با چین برسد
اگرکسی ۱۵۰ واحدمسکونی یابیشترساخته باشدومالک باشدمگرجرمی مرتکب شده ؟ مگردرکشورماکاروتلاش جرم است ؟ خیلی خنده داراست بجای اینکه بگوئیم فلان کارآفرین ایرانی کارخوبی نکرده صدهاواحدمسکونی درامریکا وکانادا وانگلیس ودوبی وترکیه ساخته ایکاش درایران میساخت و تولیداشتغال میکرد، حالا بنده خدائی بدون دزدی زمین مردم وبدون بالا رفتن ازدیوار مردم فکرش کارمیکرده ساختمان سازی کرده چندصدخانواده رانان داده ایجاداشتغال کرده حالا مجرم است ؟ یاداوائل انقلاب میافتم که گروهکی بودند که میگفتندهیچکس نبایدچیزی داشته باشدوهمه چیزبایدمال همه باشد! درکشورهای کمونیستی همه چیزمال دولت بودومردم همه کارگران بودند ولی درکشورهای آزادواسلامی هرکس براساس لیاقتش فعالیت میکندومسلما خیرش بدیگران میرسدبخداقسم نه ملاکم ونه ثروتمند ولی این حرفهارابرای اینده کشورمان اززهرماربدترمیبینم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
خیر جرمی مرتکب نشده اما وقتی این ساخت و ساز با رانت و رشوه و دور زدن قانون انجام شده باشه جرم است در این مورد هم بدانید اگر فردی با رانت و روشه مالک صدها خانه شده است کسی هیچ کاری به او ندارد
این اقا چی میگه . فکر کنم 30 الی 40 سالی عقب هست .
مشکل پول نیست مشکل بی پولیه
آخه اینم شد فامیلی؟؟؟
پس تئوریسین هم تا بحال شما بوده اید ،،،آیا خودت از نتیجه پیاده شدن تئوریهات، عشق میکنی ؟؟؟
آقاي قاليباف ما هم همين را ميگيم " پول نيست"
واقعا قالیباف فکر می کند، وضعیت معیشتی مردم تغییر نکرده؟ معلوم است شما بالکل از زندگی و سفره مردم بی خبری. مردم کارد به استخوانشان رسیده بعد شما می گویی مشکل مملکت پول نیست؟ لابد با مدیریت جهادی و بدون پول و منابع می شود از هوا برق تولید کرد و از آب کره گرفت.
آقای اقتصاد دان یک نگاهی به دور وبر خودتان بکنید ببیندی چین تا کجای زندگی مردم آمده بعد اظهار نظر کنید ا
میگن تءوریسینی را که خواب باشه میشه بیدار کرد ولی اونی را که خودش را به خواب زده نه.چین 2 هزار میلیارد دلار ذخیره ارزی داره کل بودجه ایران 40 میلیارد دلار نیست.چین سالهاست که اقتصاد ما را ویران کرده.بید
اینکه بعد سالها برگشتیم جای اولمون منتها با سه نسل سوخته و چندهزار میلیارد دلار خسارت به کشور نگو تءوریسینش همین اقا بوده.حالا بفرمایند خسارت تءوریهاشون را یه حساب سرانگشتی بکنن و با کشور حساب کنن.
سالهاست که ایران به سمت بلوک شرق برده شده و از قبل برنامه ریزی شده است ....
دم کرونا گرم
می گویند مشت نمونه خلوار است . شما یک خلیج فارس را به چند کشتی چینی چندساله اجاره دادید آنها ظرف یکماه همه چیر را روفته و بردن حال فکر کنید کل کشور با این منابع را به آنها واگذار کنید 25 سال که سهله ظرف یکسال کل کشور را کویر لوت می کنند لیلازجان
یک خاطره

"خدا قسمت کنه وقتی مردیم ما رو با کافور غسل بکنند ."


فرمایش یک روحانی جوان که در سربازی مسائل عقیدتی آموزش می داد . سالها قبل (سال 1382) پایگاه نیروی دریایی ارتش در سیرجان


گفتم بمناسبت پنجاه سالگی تولد بهشت زهرا
امثال زنجانی ها و خاوری ها وطبری ها آنچنان از منابع کشور و مردم برده اند که فکر کنم چین پیشش عددی نباشد....بعد هم چقدر در سوریه و لبنان و غزه هزینه کردیم. کلی دفتر هم در کشورهای آفریقایی زدیم و ....
واسه قبرستان جشن تولد گرفتن؟ خب چرا کیک؟ یه جسد متلاشی شده تو سینی میزاشتن که به مراسم بیاد
آقای لیلاز وجود تئورسین هایی مثل شما ایران را به فلاکت انداخته است با این وضعیت چین سهله تایوان هم می تواند ایران را قورت بدهد!
آقای لیلاز در یک جمله هم از تئوریهای موفقشون در گذشته نام بردن و هم تئوری جدیدی رو مطرح کردن
کاش صدای ما به گوش آقای قالیباف میرسید.
آقای قالیباف شما چندین سال مدیر تهران بودی کارایی تهران چیه؟
تهران که مرکز کار و تجارت ایرانه برای این کار مناسبه؟ اصلا میشه توش کار کرد ؟ کار گر تهرانی تا برسه به محل کارش اصلا کارگر محسوب میشه؟ بعد که برگرده خونه عضو کارآمدی برای خانواده هست؟
آقای قالیباف چرا قیمت واحد اداری و تجاری از واحد مسکونی بالاتره؟ میدونی تو کشورهای دیگه برعکسه؟ آقای قالیباف میدونی خیلی از برندهای و محصولات حتی صنعتی دارن تو منزل شخصی تولید میشن؟ آقای قالیباف مامور شهرداری کاری نداره شما تو واحدت مسکونیت کار میکنی یا نه مامور شهرداری فقط یه میز ببینه یه شکل اداری ببینه آپارتمانت را پلمپ مبکنه چرا اینکار را میکنه
تازه اگر همسایه شکایت کرد باید بیایی مشکل را حل کنی نه اینکه واحدی که داره. توش کار انجام میشه را ببندی مشکل اینه که دولت ما بلد نیست چطوری پول دربیاره.آقای قالبیاف فرهنگ کار را درست کن آقای قالیباف اینقدر برای کار و تولید مشکل درست نکن .
کاش می شد با آقای قالیباف حرف زد.
الان کشاورزی ما به خارج وابسته است ؟ شما چرا مشکل آبیاری را نمیتونی حل کنی ؟ چرا مسله توضیغ کالا کشاورزی را نمی تونی حل کنی ؟ چرا مسله کشت و میزان کشت را نمیتونی حل کنی اینها همش داخلیه . شما مسله خوراک مردم را حل کنی میشه خودکفایی. گیلاس که سر زمین هفت تومن خرید میشه چرا میفروشی 20 تومن ؟ چرا گوجه یه سال مفته یه سال نایاب اینها با یه سامانه اینترنتی حله چرا نمیکنی؟؟؟
همه آقایون فقط حرف میزنن..آقای شهردارسابق..مگه اون زمان که مملکت درآمد110میلیرددلاری داشت..شماشهرونداین مملکت نیودی؟مسئولیت نداشتی؟چقدرازبودجه شهرداری برای تبلیغات احمدی نژادوسیستم مدیریتش هزینه کردی؟
خلاصه بگم مرگ بر چین استعمارگر.
اولا تلگرام باید رفع فیلتر بشود وقتی واتس آپ عقب افتاده فیلتر نیست! دوما فیلتر باید هدفمند و بر اساس محتوا باشد و سایت هایی مانند یوتیوب و تیوتر هم رفع فیلتر کامل شوند منتها بر اساس محتوا فیلتر شوند نه اینکه کلش رو برداشتید بستید
ادم ارخوندن مطالب بعضی خوانندگان سرش سوت میکشه!!!آقای قالیباف به نکته درستی اشاره کرده!!!مادرکشوردرزمینه های مختلفت تولیدداریم اما متاسفانه زنجیره تولیداغلب محصولات درکشورکامل نیست وکاملابومی نشده وبخشی اززنجیره متصل ومتکی به تولیدات خارجیهاوواردات است!!!اغلب محصولات تشکیل شده ازجزییات وبخشهاوقطعات کوچکترکه نیازبه تولیدجداگانه داردویااینکه نیازبه مواداولیه داردکه بعضابصورت خام درکشوروجودداشته اماتولیدی واسطه ای برای فراوری مواداولیه خام وتبدیل آن به مواداولیه قابل استفاده دربخش بالادستی متاسفانه وجودنداشته ونیازبه واردات است که متاسفانه تحت تاثیرنوسانات ارزی یامسائل بین المللی(مثل تحریمهای ظالمانه آمریکا)دچارتلاطم ودرنتیجه تولیدمحصول نهایی رادچاروقفه می نمایدونتیجه کلی آن نوسانات والتهابات درسطح بازاربوده ومصرف کننده نهایی رادچارضرروزیان می نماید!!!اگرچرخه تولیدمحصولات تاحدامکان درداخل کامل می بودقطعا الان کمتردچارعوارض ناشی ازمسائل ذکرشده می شدیم ومعضلات اجتماعی مثل بیکاری و..... نیزکمتربود!
جناب لیلاز عزیز یا از وضعیت اقتصاد مملکتت خبر نداری یا مانند نمایندگان مجلس و رئیس جمهور و مدیران مملکت و.... در وهم و رویا هستید قربان
شما حال مردم خود را که دارند داد میزنند به زبان شما نمی فهمید چه رسد به حال اقتصاد که با زبان شما صحبت نمی کند
آقای قالیباف یکی از مهمترین مشکل مملکت بول هست چرا نیست؟ حالا این بول چه حلال و چه حرام بماند بول دارا اومدن عین اسرائیل زمین های شهر کوچک مارا 20 برابر قیمت عرف منطقه مونو از صاحب ملک خریداری کردن حالا با این وضع
نمی توانیم یه قطعه زمین برای خودمون خریداری بکنیم که یه سر بناهی داشته باشیم چون بول دارا این عرف را گذاشتن
اومدن کرایه خانه هارا بردن بالا چون بول برای اینا علف خرس می مونه. یه چند ماهی بمونن برن حالا کی باید توان اینا را ببردازه ؟ ما بدبختا.بگیر آخر ماجرا را آقای قالیباف حالا ببین در کلان شهرها چی خبره . اقتصاد مملکت را بولدرا فلج کردن
اقای قالیباف عزیز
جناب لیلاز ! ما تا اونجایی که یادمون هست شعار انقلابتون نه شرقی ، نه غربی بود ! نه موازنه میان شرق و غرب !! یعنی حافظه تاریخی ما و شما اینقدر ضعیف شده ؟؟!؟!
یک اقتصاددان: چین در قد و قواره‌ای نیست که بتواند ما را زیر سلطه خود ببرد:
جناب آقای اقتصادان؛ چین اصلا قصد زیر سلطه بردندن ایران را ندارد. این پیمان استراتژیک است. هر کسی، هر گروهی و هر کشوری به دنبال منافع خودش است. هیچ کسی برای لطف به دیگری کمک میکند. چین میخواهد صدها میلیارد دلار در ایران سرمایه گذاری کند، چین حق دارد از سرمایه اش مراقبت کند. شاید در شرایط فعلی ایران به چین نیاز دارد ولی برای تامین انرژی آینده چین، و توسعه جهانی اقتصادش، چین هم به ایران مستقل نیاز دارد. رابطه چین ایران براساس احترام متقابل است و این تیتری که شما نوشته اید موضوعاتی است که غرب به سرکردگی امریکائیان که به شدت از این نزدیکی (ایران و چین) هراس دارند، این عناوین را بین مردم اشاعه میدهند بخصوص بی بی سی و ایران اینترنشنال ... . وقتی چین در این شرایط سخت از ایران نفت میخرد، یا قعطنامه های ضد ایرانی امریکا در سازمان ملل را وتو میکند، تبادلات بازرگانی خود را الرغم شرایط سخت فشار حداکثر حفظ میکند، یا ... چرا بعضی از ما ایرانیها اینقدر عاشقانه در انتظار نگاههای تحقیر آمیز امریکایها و غرب هستیم که فقط به روابط آمرانه میاندیشند. چین میخواهد از منافعش حفاظت کند و این حق را دارد. قد و قواره خیلی خوبی هم داره که بیشتر کشورها در آرزوی تبادلات بیشتر بازرگانی با بزرگترین اقتصاد جهان هستند و از سوی دیگر ایران هم آنقدر بی دست و پا نیست که از قد و قوارها بترسد!
قالیباف: مشکل اصلی کشور پول نیست:
جناب قالیپاف مشکل کشور ویروس تدبیر امید است، که خودشان هم نمیدانند چه برنامه ای دارند و فقط بفکر وقتی کشی تاپان دور دوم ریاستشان هستند.
فقط قبرستان ها و زندان ها را آباد کرده اند جشن تولد برای قبرستان هم می گیرند!!!!!
واژه شناسی در زبان چینی و انگلیسی و فارسی مهم است و شناخت حروف و کلمات و جملات حیاتی است
متاسفانه مسئولان کشور با قرار دادهای بین المللی
آشنا نیستند
و تا حالا خارجی ها در قراردادهای مختلف از مسئولان سواستفاده کردند با حروف و کلمات مثل "و" "یا" "در" "به" که همه تفاوت آنها را در مدرسه یاد می گیرند
توصیه می کنم برای آشنایی دقیق
با کاربرد حروف
مسئولان
کتاب ریاضیات گسسته را مطالعه کنند
و برای آشنایی با کلمات
دو زبان خارجی بلد باشند و بار کلمات از لحاظ قانون بین الملل را درک کنند و بفهمند
و بار قانونی جملات را در کتاب های حقوقی بین الملل جستجو کنند
تا امکان سو استفاده حقوقی (نه فنی و تخصصی) در قرار داد با چین و ..‌. به صفر برسد
برای متن قرار داد هم باید با حداقل ۲۵ حقوقدان متبحر مشورت کرد
همچنین باید با متخصصان درجه ۱ جهان(دلسوز) و ایران (دلسوز) در حوزه های مختلفی که چینی ها تعهد داده اند مشورت کرد
و این نکات مهم و حیاتی را در نظر بگیرند
۲۵ سال آینده راه آهن منسوخ می شود
اتومبیل و راه سازی زمینی منسوخ می شود
سیستم فوق پیشرفته مدیریت راه های هوایی خیلی مهم است
مدیریت ترافیک هوایی خیلی مهم است
سیستم های حمل و نقل با نیروی جاذبه زمین و قوانین پتانسیل مهم هستند
در آینده راه آهن به شکل امروزی وجود ندارد
انرژی خورشیدی در همه زمینه ها استفاده می شود
نفت در زمینه های پیشرفته نانو و صنایع با تکنولوژی بالا کاربرد فراوان دارد
سیستم های امنیت دیجیتالی مهم هستند
خلاصه کلام ایران باید نفت ارزانتر خود را در ازای تکنولوژی روز همان سال به چین بدهد
( مثلا استفاده ایران از تکنولوژی های سال ۲۰۴۰ )
باز گنده گوئی نسنجیده. چین اگر به نظر شما قد و قواره کوچولو داره شاید به این خاطره که شماره عینک شما رفته بالا و همه چیز رو کوچیک میبینی. چین همون جاست که علیرغم بیماری کرونا رشد اقتصادی مثبت داشته . چین همون جائیه که داره ابرقدرتی مثل امریکا رو بازی میده. چشماتونو تمیز کنین و دوباره یه نگاه دیگه به قد و قواره چین بندازین.
با وجود گذشت 40 سال ودادن وعده درست شدن اقتصاد از جانب وزیر ووکیل وحاکمان و افزایش فشار بر مردم گفته اقتصاد دان ما اشتباه است است.در حال حاضر اگرناکارامدترین افراد ویا فرد در ایران اقتصاد را سروسامان بدهند ومردم از فشار فعلی نجات یابند آن افراد ویا فرد بهترین خواهند بود
یک اقتصاددان: چین در قد و قواره‌ای نیست که بتواند ما را زیر سلطه خود ببرد

لطفا مودب صحبت کنیم .... در حد و قواره ای نیست یعنی چی؟؟!!!خب ناراحت میشن و اونوقت باید از حرفت عقب بکشی .... قرار نیست با حرفمان همه را بزنیم و دشمن تراشی کنیم ... داشتن دوست از واجبات است و نیاز همه است حتی آمریکا و چین و روسیه و غیره ...پس اینکه به دنبال دوستی باشیم از ضعف نیست بلکه یک نیاز همکانی است ...پس مودب باشیم و دشمن تراشی نکنیم ....

در خصوص مخالفان رابطه با چین
قال رسول الله (ص): اطلبو العلم حتی بالسین
علم بیاموزید حتی از چین
ما تا حالا فکر میکردیم که چون تئوری انقلاب اسلامی منطبق با قران هستش ،، حتما این ناکامیهاش رو هم باید تحمل کنیم ،،،چون ممکنه آزمایش خداوند باشه
اما حالا که فهمیدیم ،،آقای لیلاژ تئوریسین بوده ،،،،،،!!!!!!!!!!،
پس سعید لیلاز اقتصاددان بوده و ما نمیدونستیم...
از کرامات شیخ ما این بود؛ سرکه را خورد و گفت شیرین بود. بله استاد دکتر مهندس خلبان اقتصاددان همه می دانند مشکل اقتصادکشور پول نیست بلکه مدیریت و نحوه هدایت پول های انباشته شده در مسیر تولید است. اگر تووانستید این پول ها را درمسیر تولید قرار دهید و جلوی دلال بازی را بگیرید اقتصاد مملکت مقداری فقط مقداری سروسامان می گیرد.
تیوری های شما و امثال شما آقای لیلاز بوده که مملکت را به این فلاکت کشانده ! شما پشت جریانات و نیروهای موثر کشور پنهان و اعتقادات خود را حقنه کرده ولی هیچ مسیولیتی را هم متقبل نبوده اید . یک زمان تیوری میدهید دنیای آینده ابرقدرتی درحال ظهور چین میسازدو جریانات را بدانسو هدایت میکنید واکنون باز برای استحکام ایده گذشته وجلوگیری از ترس به حق جامعه از بلعیده شدن توسط چین ناگهان چین را عددی کوچک جلوه میدهید ! درحالیکه چندین مورد هویدا ازعملکرد چینی ها مبین همه چیز خواری این اژدهای گرسنه است . ( از جاروکردن جانوران کف خلیج فارس بگیرید تا دامپینگ ‌فروش کالاهای مصرفی بنجل ونابودی صنایع کوچک ‌متوسط مملکت و تعدادبیشماری از این ولع سیری ناپذیر سلطه چینی ها )
شما یا نمی دونی اقتصاد چیه، یا نمی دونی سلطه چیه
ایشون یک اقتصاد میدان هستند تا یک اقتصاد دان
اقتصاد چین 16000 میلیارد دلار اقتصاد ما ۴۰۰ میلیارد دلار
چین عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و دارای جق وتو
چمعیت چین ۱.۴ میلیارد نفر چمعیت ایران 85 میلیون نفر
سهم چین از اقتصاد دنیا ۱۵ درصد سهم ایران 0.2 درصد
چین قدرت صنعتی جهانی است
چین قدرت نظامی جهانی است
سعید لیلاز با گفتن این حرف که جزو تئوریسینهای انقلاب بودند می خواد خودشو بزرگ کنه
و الا هیچ آدم عاقلی تو این شرایط این حرف رو نمی زنه که من هم تئوریسین چنین روزهایی بودم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی